Анотація до дистанційного курсу з основ правознавства

«Розділ 1. Основи теорії держави і права. Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність»

Провідні ідеї теми

Право регулює відносини між людьми, захищає їхні права й інтереси. Джерелами права є нормативно-правові акти, правові звичаї, прецеденти, нормативно-правові договори, міжнародно-правові акти й релігійно-правові норми. Правовідносини виникають унаслідок юридичних фактів, зокрема дій людей. До юридичної відповідальності може бути притягнуто особу, яка розуміє значення своїх дій і може ними керувати, а також досягнула віку, з якого можливе притягнення до певного виду юридичної відповідальності.

Курс призначений для учнів 9 класу.

Даний курс складається з 8-ми занять за темою «Основи теорії держави і права. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність»

Зміст курсу відповідає чинній програмі «Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів» (затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804). Містить словник термінів (глосарій), різноманітні теоретичні та пізнавальні відомості, мультимедійні презентації.Зміст курсу дозволяє вивчити новий матеріал з предмета "Основи правознавства", в темпі сприятливому для кожного учня, закріпити його та самостійно перевірити якість засвоєння.

Метою курсує розширити світогляд учнів, сприяти формуванню патріотичних почуттів та активної громадської позиції учнів, спонукати дітей до самостійного пошуку й аналізу правознавчих матеріалів, посилити інтерес до вивчення правознавства.

Практичне значення.

Дистанційний курс також може бути використаний:

- вчителями правознавства при проведенні відповідних уроків теми у 9 класі;
- учнями 9 класів під час підготовки домашнього завдання та повторення матеріалу;
- учнями для підготовки до уроку тематичного оцінювання або узагальнюючого уроку;
- вчителями та педагогами при проведенні заходів з правової тематики у позакласній роботі.

Завданнями, реалізація яких забезпечить досягнення означеної мети, є:

1) познайомити учнів з правом, його важливою роллю в житті суспільства, сприяти усвідомленню ними найбільш важливих понять і термінів юридичної науки;

2) сприяти формуванню у дітей фундаментальних цінностей, таких як права та свободи людини і громадянина, демократія, активна громадянська позиція й інші, що складають основу демократичної правової держави і громадянського суспільства в Україні;

3) виробити в учнів уміння: використовувати правові знання для реалізації і захисту своїх прав, свобод та законних інтересів; оцінювати і регулювати свої взаємини з іншими; здійснювати вибір моделі поведінки у повсякденних життєвих ситуаціях, орієнтуючись на норми права, що стосуються неповнолітніх; опрацьовувати окремі положення нормативно-правових актів, формувати навички правомірної поведінки;

4) прищепити дев’ятикласникам інтерес до права, заохотити їх до свідомого використання, застосування й дотримання правових норм.

Алгоритм роботи з матеріалами заняття.

1.Учень повинен ретельно опрацювати теоретичний блок питань, звертаючи особливу увагу на виділені терміни, визначення, правові норми, висновки.

2.Обов’язковою є робота з ключовими поняттями теми.(за необхідністю можна звернутись до глосарію).

3.Для підвищення рівня знань з теми рекомендовано виконання блоку додаткових завдань до заняття.

4.Перегляд презентації та/або відеоматеріалу з питань теми виконує функцію закріплення та повторення.

5.Контрольне тестування за матеріалами заняття дає можливість отримати об’єктивну оцінку набутих знань з вивченої теми та, при виявленні будь-яких прогалин звернення до теоретичного блоку з метою повторення окремих питань заняття.

Шкала оцінювання контрольних тестів Завдання в тестовій формі залишаться ефективною формою перевірки, об’єктивного оцінювання рівня засвоєння учнями навчального матеріалу з правознавства. Зміст запитань має формально-теоретичний характер, що передбачає розуміння учнями юридичних понять та опис їх основних ознак. Основний акцент зроблено на вміння учнів надавати отриманим знанням практичної спрямованості, на виявленні ставлення до юридичних явищ через їхні оцінні судження. Кожний контрольний тест містить дванадцять завдань, на виконання яких відводиться 15 хвилин. Максимальна кількість балів, яку може одержати учень за роботу, правильно виконавши всі завдання, - 12 балів.

Курс включає в себе теоретичний і фактичний матеріал, поданий у формі лекцій лінійної послідовності, розподілених на окремі етапи, комп’ютерних презентацій та відеоматеріалів. Різноманітна форма подачі матеріалу стимулює не лише глибоке засвоєння теоретичного матеріалу, а і спонукає до творчо-пошукової діяльності. Після кожного заняття вміщено практичні завдання та запитання за вивченим матеріалом, а також тестові завдання по даній темі.

Структура одного заняття дистанційного курсу включає обов’язкові складові:

- рекомендації (коротка інструкція або алгоритм роботи з матеріалами заняття) щодо опрацювання заняття;

- тема заняття;

- цілі заняття;

- теоретичний матеріал заняття з теми;

- практичні завдання щодо реалізації набутих теоретичних знань на практиці - завдання для самоперевірки із відповідями, що запропоновані вже автором;

- комп’ютерні презентації;

- відеоматеріали.

Свій рівень знань з кожної лекції учні зможуть перевірити,відповівши на 12 тестових запитань.

Наприкінці курсу вміщено підсумкову контрольну тестову роботу. Завдання тестових робіт побудовані таким чином, щоб дати школяреві можливість продемонструвати знання засвоєного матеріалу.

Теми занять

1. Загальна характеристика держави

2. Державна влада. Форма держави

3. Поняття та види соціальних норм

4. Джерела права. Поняття та елементи системи права

5. Правовідносини

6. Правопорушення

7. Юридична відповідальність

8. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння

Інструкція щодо опрацювання теми

1. Ознайомитися з темою та цілями заняття.

2. Запам’ятати або повторити ключові поняття теми.(за необхідністю можна звернутись до глосарію)

3. Уважно прочитати науково-теоретичний зміст заняття.

4. Ознайомитися з комп’ютерною презентацією до заняття

5. Подивитись відеоматеріал.

6. Дати відповіді на практичні завдання та запитання за вивченим матеріалом

7. Дати відповіді на тестові завдання з теми

Кiлькiсть переглядiв: 132

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.