МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

пр. Перемоги, 10,м. Київ, 01135, тел. (044)481- 32 -21, факс (044) 236-1049

E-mail:ministry@mon.gov.ua, код ЄДРПОУ 38621185

Від _14.02.2015_№ _1/9-71__

Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів


Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу

Міністерство освіти і науки надсилає інструктивно-методичний лист щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів.

Доручаємо довести до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Додаток до листа від 14.02.2015 № 1/9-71

Інструктивно-методичний лист щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів

Відповідно до статті 18 Закону України «Про загальну середню освіту» зарахування дітей до першого класу початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форми власності (у тому числі ліцеїв, гімназій, колегіумів, колежей, що містять у своїй структурі школу І ступеня) здійснюється на безконкурсній основі. Відтак, проведення тестувань, вступних випробувань, співбесід, інших заходів, що мають на меті встановлення відповідності рівня підготовки дитини до школи, не допускається.

Відповідно до Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 19.06.2003 № 389 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України від 4 липня 2003 р. за № 547/7868, на конкурсній основі (співбесіда) організовується прийом до першого класу виключно у спеціалізованих школах (школах-інтернатах).

Під час проведення співбесіди у спеціалізованих школах (школах – інтернатах) забороняється перевірка знань з математики, вмінь з читання і письма та іноземної мови. Співбесіда може мати на меті винятково пересвідчення достатності рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення дисциплін відповідно до спеціалізації закладу, наприклад, фонематичний слух.

Результати співбесіди оголошуються не пізніше 5 днів після її проведення. Діти зараховуються до навчального закладу за наказом директора до початку навчального року.

Прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів (у тому числі ліцею, гімназії, колегіуму, колежу, що містить у своїй структурі школу І ступеня), які працюють, (планується організація навчання) за науково-педагогічними проектами, також відбувається на безконкурсній основі. Можливість успішно навчатись за обраною програмою має забезпечуватись не селекцією дітей, а створенням відповідних навчально-виховних умов для всіх дітей, які є учнями даного навчального закладу.

Дітям, які вступають до першого класу школи І-ІІІ ступеня, що обслуговує мікрорайон, де мешкає дитина, не може бути відмовлено у зарахуванні.

У випадках, коли кількість заяв щодо вступу дитини до першого класу загальноосвітнього навчального закладу не за місцем проживання перевищує кількість вільних місць, перевага надається тим, чия заява була зареєстрована раніше.

Інформація про закріплення (чи відсутність закріплення) за певним загальноосвітнім навчальним закладом мікрорайону (певної території обслуговування) обов’язково має розміщуватись на сайтах школи та інформаційному стенді для батьків майбутніх першокласників.

Для прийому до першого класу батьки або особи, які їх замінюють, надають такі документи:

  • заява на ім’я директора школи;
  • копія свідоцтва про народження дитини;
  • медична картка встановленого зразка.

Інших документів для зарахування дитини до 1 класу не передбачено. Також не можуть вимагатися відомості про місце роботи, посади батьків або осіб, що їх замінюють та інша інформація, не передбачена чинним законодавством.

Згідно зі статтею 12 Закону України "Про охорону дитинства" батьки несуть відповідальність за стан здоров'я дитини, її фізичний розвиток.

Відповідно до статей 12, 15 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" медичні працівники, які проводять профілактичні щеплення, зобов'язані надавати об'єктивну інформацію особам, яким проводять щеплення, або їх законним представникам про ефективність профілактичних щеплень і можливі післявакцинальні ускладнення. Особам, що не досягли п'ятнадцятирічного віку, профілактичні щеплення проводяться за згодою їх об'єктивно інформованих батьків або інших законних представників, які мають право відмовитися від щеплень за відсутності повної об'єктивної інформації про вплив щеплень на стан здоров'я і подальші наслідки. Якщо особа та (або) її законні представники відмовляються від обов'язкових профілактичних щеплень, лікар має право взяти у них відповідне письмове підтвердження, а в разі відмови дати таке підтвердження - засвідчити це актом у присутності свідків.

Питання про відвідування навчального закладу дітьми, батьки яких відмовляються від щеплень, вирішується лікарсько-консультативною комісією (наказ Міністерства охорони здоров'я України від 29.11.2002 № 434 та затвердженого цим наказом примірного "Положення про підготовку дітей на педіатричній дільниці до відвідування дошкільного та шкільного загальноосвітнього навчального закладу").

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

  • ·НЕ ЗАЛЯКУЙТЕ ДІТЕЙ ШКОЛОЮ, ЦЕ ПРИЗВЕДЕ ДО НЕБАЖАННЯ ДИТИНИ ЙТИ ТУДИ. ОСОБЛИВО НЕБЕЗПЕЧНО ЦЕ СТОСОВНО БОЯЗКИХ, НЕВПЕВНЕНИХ У СОБІ ДІТЕЙ.
  • ВИЯВЛЯЙТЕ ЦІКАВІСТЬ ДО ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ ДИТИНИ, ЇЇ ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ.
  • ·СУВОРІСТЬ І ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ПОВИННІ БУТИ ПОМІРНИМИ.
  • ·СПРИЯЙТЕ ДОБРИМ ВЗАЄМОСТОСУНКАМ ВАШОЇ ДИТИНИ З ОДНОЛІТКАМИ, БО ЯКЩО ЇХ НЕМА, ВИНИКАЄ ВІДЧУТТЯ НАПРУГИ І ХВИЛЮВАННЯ, ЩО ПРИЗВОДИТЬ ДО ПОЯВИ ВІДЧУТТЯ НЕПОВНОЦІННОСТІ, АГРЕСИВНОСТІ. У ДИТИНИ МОЖЕ СФОРМУВАТИСЯ НЕГАТИВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ДІТЕЙ, ДО ШКОЛИ.
  • ·ГОЛОВНУ УВАГУ ПРИ ФОРМУВАННІ НЕВИМУШЕННОСТІ В СПІЛКУВАННІ З ДОРОСЛИМИ ПРИДІЛЯЙТЕ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВІЙ ГРІ (ГРА В ШКОЛУ, ПРОГРАВАЙТЕ РОЛЬ УЧИТЕЛЯ).
  • ·ДЛЯ ФОРМУВАННЯ АДЕКВАТНОГО РІВНЯ СПІЛКУВАННЯ І ВЗАЄМОДІЇ ДИТИНИ З ОДНОЛІТКАМИ ВИКОРИСТОВУЙТЕ ІГРИ, ЗА ПРАВИЛАМИ ЯКИХ ДІТИ ЗМУШЕНІ УЗГОДЖУВАТИ СВОЇ ДІЇ ДЛЯ ВИКОНАННЯ СПІЛЬНОГО ЗАВДАННЯ.
  • ·ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ВНУТРІШНЬОЇ ПОЗИЦІЇ ДИТИНИ, РОЗВИТКУ ЇЇ АДЕКВАТНОЇ ОЦІНКИ ТА САМООЦІНКИ, ВИКОРИСТОВУЙТЕ РЕЖИСЕРСЬКІ ІГРИ, В ЯКИХ НОСІЯМИ РОЛЕЙ ВИСТУПАЮТЬ ІГРАШКИ (ЛЯЛЬКИ, ТВАРИНИ), ДИТИНА САМА СТВОРЮЄ І РЕАЛІЗУЄ СЮЖЕТ ГРИ, ОДНОЧАСНО ВИКОНУЮЧИ РІЗНІ РОЛІ.
  • ·ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАСТОСОВУЙТЕ ДИТЯЧЕ ЕКСПЕРИМЕНТУВАННЯ, У ПРОЦЕСІ ЯКОГО ДІТИ "ВІДКРИВАЮТЬ" НОВІ СТОРОНИ І ЯКОСТІ ОБ'ЄКТІВ, НОВІ ЗНАННЯ НАРОДЖУЮТЬ НОВІ ПИТАННЯ.

УВАЖАЕМЫЕ РОДИТЕЛИ БУДУЩИХ ПЕРВОКЛАССНИКОВ!

С 1-го февраля 2015 года администрация школы приглашает вас для индивидуального собеседования. Мы ответим на все ваши вопросы.

Ждём вас по адресу: пр. Тракторостроителей, 87-в, 2-й этаж, кабинет заместителя директора по учебно-воспитательной работе, с 09:00 до 17:00 ежедневно (кроме субботы и воскресенья).

Информация о школе:

- режим работы пятидневный;

- обучение на русском языке;

- изучение английского языка с 1-го класса;

- работает группа продлённого дня;

- организована работа кружков и спортивных секций (таек-вондо от ДЮСШ ХЗДТ, акробатика от ДЮСШ №4).

Поради батькам пятикласників

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4.Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?". Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

Кiлькiсть переглядiв: 293

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.